Shoarmant h.a.h.-foldertje (Frontpage) Is typografisch allegaartje in roze op wit. Opent met 2 × het meest gebruikte woord in de reclame. Bevat een claim die nog maar bewezen moet worden. En belooft dat je een complete zaak GRATIS krijgt thuisbezorgd. ‘Nieuw! Nieuw!/Grillroom lams/en kip shoarma/KONDU/ Steakhouse Specialiteiten Afhaalcentrum/De beste shoarma-zaak van Schiedam/GRATIS THUIS BEZORGD’ (Centerfold) Toewee maal A5 met elk toewee-koloms waslijst aan lamsschotels en -broodjes als: shoarma, shaslik, kebab, sis kebab, shoarma Ihdinoz, shoarma Selte, shoarma Trabezunda, shoarma Katakal, shoarma Kombrink, sorry: shoarma Kombizar, shoarma Lanfos, respectievelijk: shoarma, kebab, schaslick (sic), sucuk alsmede falafel (vegetarisch). ‘Alle schotels worden geserveerd met: verse salade Rijst of friet of aadsappelen’ (Sic, ècht waar: de ‘aarpels’ van Jan Oudenaarden zijn d'r deftig bij.) (Pay-off page) Schrik je niet lam: ‘100% HELÂL/Onze produkten/ bevatten geen varkensvlees!!!’ En of het om een sexueel vluggertje gaat, ten slotte: ‘Telefonische bestelling gauw klaar & toch lekker’ Altijd heimelijk in mijn sas met zo'n foldertje-van-niks: one man's trash is another man's tiny treasure. Frans Vogel 1935 - 2016 Uit: Passionate jaargang 3, 1996 |